aromajohansson

Alla inlägg under januari 2013

Av hanna johansson - 30 januari 2013 16:23

hej bloggen!

Idag har jag gått i skolan-_-

Idag har jag fått fler presenter av mina vänner. Igår kväll fick jag ett skal av min bästis Wilma, min andra bästis Madde fick jag en tröja & typ "handkräm" & av min kompis fick jag typ ett litet kosedjur som man kan hänga upp. Blev faktiskt jätteglad över mina fina saker ;) Jag bloggar mer sen :)

SEE YOU!

Av hanna johansson - 29 januari 2013 20:57

Hej bloggen!

Idag är det min födelsedag. Jag fick ett schabrak & en luva, sen fick jag en morgonrock & en typ sak som man tar under ögonen & så får man typ bort påsarna. Idag så red jag Zingo & det gick bra men i början var han slö & sen i slutet var han pigg & kicka & sånt. När vi skulle skritta hem så skuttade han hela vägen hem...

Bloggar mer sen!<3<3

Av hanna johansson - 28 januari 2013 14:40

hej bloggen!

Idag har jag gått i skolan. Vi har gjort typ lite olika & så.

Nu så har jag inte mkt tid att blogga. Imon fyller jag år :D

Då hoppas jag att vi slår rekord IGEN!!!! :D Idag ska nog Zingo vila. Imon tror jag att jag ska ta en liten tur i ridhuset iaf :)

Jag bloggar mer sen! HEJDÅÅ!<3<3

Bill & min kompis Sanna!<3    Jag!<3

Av hanna johansson - 27 januari 2013 10:10

Hej bloggen!

Igår skrittade jag Aroma i typ 8min barbacka & då var hon jättepigg & sen så stälde hon sig lite & sen kicka hon :]

Men idag har jag inte gjort mkt & mamma är & handlar till min födelsedag :)

Min syrra är hos en kompis & sen ville hon med så jag är hemma själv nu & senare idag ska vi till hästarna.

Igår när jag skulle le in Zingo så började han trippa & sen slog han nästan mig i huvodet.

Hon som ägde stallet fick ta han. Hela hagen är nästan gjord av is så Zingo blev arg på Aroma & skulle bita henne men han halkade på isen   :O Men det gick bra ;)

 

Av hanna johansson - 26 januari 2013 09:24

Hej bloggen!


Eftersom ni kanske inte vet riktigt vem & vilka hästar som är mina ska jag berätta lite om mina ponnysar!


LG:s Aroma

Min ena ponny LG:s Aroma som vi kallar Aroma. Det är min B-ponny som jag själv har ridit in. Hon är ett Gottlandsruss. Aroma är 4år men detta året ska hon fylla 5år. Hon är inkörd & är väldigt lättlärd.

Hon är väldigt rolig & snäll. Hon är brun & brukar slå med huvodet. Hon brukar gnägga när man kallar på henne i hagen. Hon har löshoppat upp till 80cm. Min mamma brukar köra henne medans jag rider. Hon kan vara lite seg men hon är ändå positiv. Det var lite om min B-ponny Aroma + att vi har ägt henne i 4år.

 


DJ Zingo

Min andra ponny heter DJ Zingo & kallas Zingo. Det är min D-ponny som jag är ute & tävlar med. Han är tävlad upp till LB i dressyr & han har aldrig tävlat i hoppning mer än när jag har tävlat han. Han är seg & kan vara lite klumpig så det gäller att rida med hela kroppen. Zingo är pigg om man "busrider" & med det vill jag säga att man galopperar snabbt & racar lite. Han blir extra pigg då. Han har dragit iväg med mig en gång, då red jag med en kompis. Zingo är en korsning mellan konomara & welch. (stavning) Det var lite om min andra ponny.

 


Helge

Detta är inte min häst utan min tränares häst. Han är en arab & han är 4år ska nog fylla 5år detta året. Han är väldigt sjänslig i munnen & lite seg så man får jobba med benen! (stavning) Jag har ridit han en gång & han är snäll & går ner på tygel väldit lätt. Helge heter något annat som jag inte kommer ihåg men han kallas för Helge. Han är fin & han har blivit tävlat i pay and jump någon gång. Han har blivit tränad i terräng & han värka tycka det är kul!

 

 



Av hanna johansson - 26 januari 2013 09:16

Hej bloggen!

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra men jag hittar väl på något.

Jag ska ladda upp lite bilder på mina ponnysar :)

   

Av hanna johansson - 25 januari 2013 15:11

Hej bloggen!Jag har tyvärr inte hunnit blogga för jag har varit sjuk så jag har inte kunnat så nu bloggar jag från min mobil och den laggar väldigt mkt!Bloggar mer sen!!:)

Av hanna johansson - 23 januari 2013 20:37

Hej bloggen!

gick precis in och kollade staistik och där stog det att vi hade slått rekord på följare!

TAACK mina älskade följare! Jag älskar er!

Jag har inte hunnit blogga för jag orkar inte och det blir sena kvällar! Idag red jag på Zingo fast vi bara skritta medans mamma gick med aroma.

Igår red jag Zingo i ridhuset och det gick bra. Han var bara lite sprallig men annars gick det bra :)

Jag bloggar mer sen!

Presentation

Aromajohansson!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni att jag ska skriva mer om min vardag ? :)
 JA
 NEJ
 KANSKE
 LITE MER ÄN VAD DU BRUKAR
 MINDRE ÄN VAD DU NRUKAR
 DET ÄR LAGOM NU

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

HTML

muspilen

HTML

muspekare

Red Bobblehead Bunny

Ovido - Quiz & Flashcards